Wat komt er nu werkelijk kijken bij een woonvideo? Zo moeilijk kan dat niet zijn?

Eerlijk is eerlijk, dat dachten wij dus ook! Iedereen heeft inmiddels al een beter beeld van hoe een woning gepresenteerd ‘moet’ worden. Maar al snel werden we uit deze droom geholpen. Het is niet alleen een kwestie van een goede voorbereiding. Het gaat ook om de juiste voorbereiding.

 

Plan van aanpak

Het begint allemaal met een plan. Een plan dat wij voor jullie opstellen. Wat willen we in de video laten zien, hoe lang mag deze duren en hoe houden we de interesse voor een pand zo lang mogelijk vast? De video is de ideale tool, maar moet wel op de juiste manier ingezet worden. Details horen erbij, de indeling moet verhelderd worden en het moet vooral een goed en sfeervol beeld van een woning geven. Foto’s zijn te herleiden tot de video en de beelden uit de video zie je weer terug op de foto’s. De uitdaging zit hem in het maken van een mooie match.

 

Alles op orde?

Hoewel de video meer regel dan uitzondering is, is de omschakeling in de voorbereiding van de verkoper voor de makelaar nog aanwezig. Dus met regelmaat komen we toch nog spullen tegen die, naar een goed opgevolgd advies gegeven door de makelaar, aan een kant van de kamer ‘opgeborgen’ staan. Maar díe kant van de kamer is nu toch ook wel van belang. Echt uit de ruimte, uit het huis is het devies. Gelukkig zijn wij als ID stijl de beroerdste niet. We steken graag een handje toe, maar zien ook dat het beste resultaat gewoon zit in die voorbereiding. Als verkoper goed weten waar je aan toe bent. Dus daar komt onze checklist om de hoek kijken.

 

Dé checklist der checklisten, reuze handig!

Nog iets uitgebreider en per ruimte geeft onze lijst tips en adviezen om het helemaal goed te doen in de presentatie. En wat blijkt? Men grijpt het met beide handen aan!
Niks ‘veel werk’ en ‘geen zin in’.. Maar ‘gelukkig wist ik van tevoren wat me te wachten stond!’..
En zo moet het zijn. Een relaxte, misschien na het afwerken van de checklist iets uitgeputte, verkoper.. Een makelaar die een pand op een presenteerblaadje aangereikt krijgt.. Kortom, optimaal gebruiksgemak van deze leuke tool.
Een reuze handig en bijkomend voordeel is dat na deze uitgebreide opruimsessie, het huis ook daadwerkelijk verkoop klaar is. Dus zowel voor de bezichtigingen als voor de aankomende verhuizing is letterlijk al een hele berg aan klussen en spullen weggewerkt.

 

EHBO bij woonvideo’s

In het kader ‘voorkomen is beter dan genezen’ laat ik graag enkele voorvalletjes de revue passeren.. Gewoon, omdat de dagdagelijkse voorvalletjes te leuk zijn om niet te noemen 🙂

  • Ontvangen worden door een trotse, start- en verkoopklare verkoper die werkelijk alle spullen, inclusief grote meubelstukken, ijverig aan een kant van de woonkamer had gezet…
  • Met de vraag of de regendouche aan kon, voor het leuke effect, bij binnenkomst van de badkamer constateren dat deze op de warme stand de badkamer veranderd had in een Turks stoombad…
  • Daar waar zo ijverig opgeruimd werd dat het een hele uitdaging bleek om een vonk te produceren die de haard liet branden. Waar waren ook alweer die lucifers…?
  • De hond die al kwispelend door dat perfecte shot heen kwam rennen…
  • Waar in dat idyllische straatje de flanerende  mensen ineens onderzoekend bleven staan kijken wat ik nu met dat speciale apparaatje aan het doen was…
  • Daar waar ik al achteruit lopend filmde en dat opstapje over het hoofd zag…

 

Check de nieuwsbrief

En voor iedereen die net even iets meer op heeft moeten ruimen, zodat we een mooie video kunnen maken, hebben we een klein extraatje voor de moeite. Omdat cadeautjes leuk zijn en omdat dit ook weer een klein beetje helpt bij de aankomende bezichtiging. In onze volgende nieuwsbrief meer hierover!

Ineke Bartholomee

Author Ineke Bartholomee

More posts by Ineke Bartholomee