Zoals inmiddels denk ik wel bekend is zijn wij bij ID stijl de beroerdste niet.  We steken graag de handen uit de mouwen voor een goed resultaat. We zijn niet snel tevreden en menig verkoper zwaait ons vaak moe (maar voldaan) uit nadat de wervelwind letterlijk door het huis is getrokken.
Nog even het een en ander aan kant schuiven, ‘ruimt u dat nog even op?’, ‘de hond kan vast wel een wandelingetje gebruiken!’.
Ja hoor, dat is ons IDee van een goede verkooppresentatie. Haal het maximale uit je huis en laat dat ook zien.

Dus niks achterover leunen, maar aan de slag! Maar hoe zorgen wij ervoor dat die verkoper dat ook nog met plezier en vol goede moed doet?

 

Een goede voorbereiding is het halve werk

De verkoop van een huis is voor de meeste mensen geen dagelijkse kost. Het is dan ook vaak lastig om in te schatten hoe je als bewoner zorgt voor een goede presentatie. Iedereen neemt zijn eigen smaak, woonwensen en jaren van gebruiksgemak mee. En laten dat nou net de zaken zijn die voor de verkoop niet echt meehelpen. Maar hoe maak je het dan gezellig en aantrekkelijk voor die nieuwe bewoner?

Net daar zit de basis van ons werk. Met een objectieve blik de eenheid en een neutrale weergave van een object realiseren. Om de verkoper hiermee bekend te maken bieden wij een aantal mogelijkheden op het vlak van verkoopstyling.
Maar nu maken we het helemaal mooi. We bieden namelijk ook GRATIS VERKOOPSTYLING aan.

 

Gratis, ja hoor…

Hoe wij dat doen? Met onze checklist natuurlijk!
Veel kantoren gebruiken hem al en met resultaat. Wij hebben voor dit jaar een geheel nieuwe versie opgezet die ontzettend praktisch per ruimte een aantal cruciale tips  en tricks weergeeft.
Motto van de checklist: hoe willen we het hebben en hoe zeker niet? Dat alles met een knipoog en een leuk sausje dat motiveert.

 

Merkbaar effectief

We zien al zonder erheen te vragen welk kantoor onze checklist aan zijn/haar klant overhandigt en welk kantoor er nog niet actief mee aan de slag is gegaan. Maar geloof me, het is in jullie eigen voordeel! Zonder zelf een oordeel te hoeven vellen kun je aan de verkoper wat extra tips meegeven en het wordt nog gewaardeerd ook. En nog belangrijker, het is terug te zien in de presentatie.
Verkopers van alle generaties halen er hun voordeel uit. Ze zijn voorbereid, het oogt allemaal beter en van het wervelwind-effect na ons bezoek blijft nog een lichte bries over.

 

Een recent voorbeeld

Zo maakten wij het mee dat daags voor de fotografie-afspraak de logeerkamer via Marktplaats verkocht werd.
De tip “Die verhuisdozen en matras kunnen met een beetje creativiteit best door voor een bed in die lege slaapkamer” werd gelezen.
Met het gevolg dat manlief met spoed naar de Gamma werd gestuurd om verhuisdozen te halen. En eerlijk is eerlijk, ik had het zelf niet eens gezien tot de makelaar mij erop wees.

 

Handen uit de mouwen

Nou, dat valt dus reuze mee. Door de verkopers te wijzen op het belang van de checklist ben je er wat ons stuk betreft eigenlijk al grotendeels. Natuurlijk zijn er altijd adressen waar er net iets meer nodig is, maar voor het merendeel is er met de checklist al een goede start gemaakt. Dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en ‘spread the news’ 🙂

 

Oh ja, de versie op papier bezorgen we jullie graag. Online is de checklist ook altijd te vinden!

Ineke Bartholomee

Author Ineke Bartholomee

More posts by Ineke Bartholomee