De aftrap

Eigenlijk wil ik niet direct beginnen met een cliché ‘welkom op de nieuwe website’. En dan ook nog mijn eerste blog…Toch ben ik natuurlijk best wel trots op onze nieuwe website. Nieuwe diensten in een nieuw jasje. Als je je afvraagt of het nog beter kan? Ja, dat kan. Het wordt nog beter.

Maar goed, hoe mooi de website is, dat laat ik verder aan ieders eigen oordeel over. Graag wil ik via deze eerste blog van de gelegenheid gebruik maken om je erdoorheen te loodsen. Vanaf nu is de website niet alleen informatief, maar ook een tool voor jullie, de in mooie woorden “professioneel verkopende of verhurende partijen” in de grillige woningmarkt. Wij maken het completer en eenvoudiger.

Werkwijze

Wat wij kunnen doen, dat vind je allemaal terug in de site. Daar zal ik nu ook verder niet op ingaan. De manier waarop wel. Na een periode van proefdraaien hebben we heel wat, in eerste instantie handig lijkende, tools kunnen deleten. Vanaf het inplannen van de opdracht tot en met het afleveren van de content, elk stapje is onder de loep genomen. Wat daarvan niet werkte, dat zijn precies die stukjes die ik in deze werkwijze verder niet benoem. Ik trek hiermee even een sprintje door het gehele woningpresentatietraject.

Online bestellen

Het plannen van een afspraak met ons kan uiteraard, zoals dat gebruikelijk was, telefonisch of via e-mail. Maar vanaf nu is het ook mogelijk om de bestelling online te plaatsen. Je zult je waarschijnlijk alvast hardop afvragen wat hiervan het voordeel is? Daar kan ik kort over zijn: in de eerste plaats tijdswinst. Door online te bestellen, vul je alle benodigde gegevens van een woning direct in. Dat scheelt doorgaans een aanvullende vraag via mail of telefoon. Wij kunnen direct aan de slag. Bijkomend voordeel is, dat alle bestellingen overzichtelijk in jouw eigen account opgeslagen worden. En de facturatie vindt gewoon achteraf plaats, zodra wij ons werk gedaan hebben. Dus heb je 2 minuten tijd? Het is nu mogelijk om je account aan te maken. Keep it simple is het motto!

24/7 online beschikken over alle bestanden

Zodra ons team de woningpresentatie mag verzorgen, krijg je daar eigen platform voor alle bestanden bij. Overzichtelijk, telkens op dezelfde plek en altijd ter beschikking.

Het papierwerk gebundeld

Onze prijslijst, de folder, de algemene voorwaarden en noem het maar op. Die hele papierwinkel, die normaal gesproken op een vergeten stapeltje eindigt en onvindbaar is als je het net even nodig hebt, staat nu op de site. Zelfs de vragen die wij links en rechts krijgen, hebben we verzameld en zullen we telkens aan blijven vullen. Alles moet terug te vinden zijn op de website. Gemak dient de mens.

Aan de verkoper wordt ook gedacht

We weten dat het voor de verkopers vaak een ingrijpend proces is, waarbij ze niet goed weten wat er op hen afkomt. Wat de woningpresentatie aangaat, weten ze zich hier niet goed op voor te bereiden. Om op al deze vragen voorbereid te zijn hebben we een overzichtelijke checklist. Misschien al vaak gebruikt, maar ook dit is er zo een in het kader van ‘waar is het, als je het nodig hebt’. En dat is dus allemaal terug te vinden. Met één klik te downloaden en de verkoper kan aan de slag.

Bloggen vanaf nu

In deze blog heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de praktische gang van zaken toe te lichten. Vanaf nu kun je regelmatig blogs van onze kant verwachten over alles wat met de woningmarkt te maken heeft in de breedste zin van het woord. Ontwikkelingen, ons dagelijks werk, noem het maar op. Een kijkje in de keuken van een deel van het verkoopproces dat vaak als vanzelfsprekend wordt ervaren. Want eigenlijk weten maar weinig mensen hoe het er echt aan toegaat.

Tot zover, to be continued..

Ineke Bartholomée

www.idstijl.nl

Ineke Bartholomée

Author Ineke Bartholomée

More posts by Ineke Bartholomée